Digitalni marketing je danas ključ za stvaranje brenda. Dvadeset i prvi vek sa sobom je doneo brojne promene i inovacije, a jedna od njih svakako je i internet, digitalne tehnologije i društveni mediji.
Procenjuje se da preko 60% svetske populacije koristi internet, a da polovina ukupnog broja ljudi na Zemlji koristi društvene mreže.
Najčešće korišćene društvene mreže poslednjih godina su facebook, tiktok a kao posebno popularni izdvajaju se instagram profili.
S obzirom na to da ljudi sve više vremena provode online, pretražujući različite sadržaje na internetu, tradicionalni mediji kao što su televizija, radio, štampane novine i časopisi gube na značaju.
Zbog toga se poslednjih godina menjaju i kanali oglašavanja a sam marketing dobija nove karakterisitike – postaje digitalni marketing.
Šta je digitalni marketing
Digitalni marketing je novo marketing okruženje koje vlasnici biznisa moraju dobro poznavati i razumeti ukoliko hoće da izgradite brend u novom marketinškom okruženju.
Pod digitalnim marketingom se podrazumevaju marketinške aktivnosti putem digitalnih kanala kao što su internet pretraživači, imejlovi, web sajtovi, društvene mreže, mobilne aplikacije. Karakterišu ga brze promene i stalno razvijanje novih strategija i oblasti.
Kako bi se izgradio brend uz digitalni marketing mora postojati definisano ciljno tržište, zatim se prilagoditi digitalni marketinški nastup i izabrati pravi kanali pomoću kojih će se kompanije obratiti svojim potencijalnim klijentima i približiti im način na koji baš oni mogu rešavati njihov konkretan problem.
Za nas koji nismo vlasnici određenog biznisa, digital marketing daje mogućnost jednoj prosečnoj osobi da dobije sve informacije koje su joj potrebne o određenom proizvodu ili određenoj usluzi uz pomoć pristupa internetu i računara ili pametnog telefona.
Kako to izgleda u praksi pogledajmo na konkretnom primeru: kako nam internet može pomoći da pronađemo dobru očnu kliniku u Banja Luci? Pogledajmo na primeru ispod!
Kako pronaći privatnu očnu kliniku na internetu
U potrazi za vašim pravim oftamologom i najboljom očnom klinikom od velike pomoći vam može biti upravo internet.
Uz pomoć različitih internet pretraživača kao što je Google Chroom, Mozilla Firefox ili nekog drugog koji koristite, možete videti koje očne kuće se nalaze u vašem okruženju, kao i kakva iskustva imaju drugi ljudi koji su koristili njihove usluge. Pogledajmo kako to izgleda na našem konkretnom primeru.
Ako u polje za pretragu vašeg internet pretraživača upišete “očna klinika Banja Luka”, internet pretraživač će vam ponuditi listu veb sajtova svih očnih klinika na prostoru Banja Luke.
Vi ćete moći da posetite te sajtove i dobijete detaljnije informacije o tome šta one tačno rade, koje usluge nude, ko čini njihov lekarski tim, njihov kontakt i druge značajne informacije.
Takođe, internet pretraživači vam nude mogućnost da pogledate recenzije, odnosno ocene drugih korisnika interneta određene očne klinike. Kada unesete pojam “očna klinika Banja Luka” internet pretraživač će vam prvo izlistati one očne klinike koje imaju najbolje ocene, komentare i pohvale a koje su postavili upravo oni ljudi koji imaju određeno iskustvo sa konkretnom očnom klinikom.
Iskustva drugih ljudi nam mogu biti od velike pomoći pri izboru značajnih stvari kao što je očna klinika, odnosno izboru ljudi koji će biti zaduženi za naš vid. Pored recenzija, pretraživač će vam odmah prikazati i adresu, radno vreme i kontakt najbolje ocenjenih očnih klinika na prostoru Banja Luke.
Iskustva su pokazala da klijenti biraju uvek brendove i firme koje imaju bolje recenzije, odnosno u našem slučaju biće izabrana ona očna klinika Banja Luka koja ima najbolje ocene u poređenju sa drugim klinikama.
Zbog toga se nemojte iznenaditi ako vas posle korišćenja neke usluge zamole da na internet pretraživaču ostavite vaše recenzije, jer one mogu biti od velikog značaja za razvoj njihovog brenda na internetu.
Kako uz pomoć instagram profila da pronađete najbolju očnu kliniku u Banja Luci
Inastagram je društvena mreža koja je poslednjih nekoliko godina stekla veliku popularnost, kako kod mlađih tako i kod starijih generacija i skoro da nema osobe koja nema instagram profil. Instagram profil nam nudi brojne mogućnosti.
Pored osnovne, postavljanja i deljenja naših fotografija možemo pratiti profile drugih fizičkih lica ili kompanija i videti sadržaj koji oni dele i na taj način se upoznati sa njihovim uslugama. Zbog toga nam instagram profil može biti od velike pomoći ako tražimo očnu kliniku u Banja Luci.
Instagram među svojim opcijama nudi mogućnost pretraživanja, odnosno polje u koje je potrebno da uneste ključne reči onoga što vas interesuje i pred sobom ćete imati listu profila koji se odnose na taj termin i koje možete pogledati.
U našem konkretnom primeru, ključna reč je očna klinika Banja Luka. Kada unesete taj termin u pretraživač instagram će prikazati sve instagram profile koji se odnose na pojam očna klinika Banja Luka. Vi ćete moći da pogledate svaki od tih profila i upoznate se sa različitim uslugama koje nudi svaka očna klinika u Banja Luci.
Biće vam dostupne fotografije koje je očna klinika delila, zatim moći ćete da pročitate komentare i iskustva drugih ljudi koji su koristili njihove usluge.
Instagram profil vam pruža mogućnost da kontaktirate svaku od ovih očnih klinika u Banja Luci i da dobijete informacije o cenama usluga uskoliko nisu istaknute, zatim o procedurama, slobodnim terminima ili postavite bilo koje drugo pitanje koje je za vas značajno.
Uz pomoć instagram profila dobićete detaljne informacije o radnom vremenu očne klinike i tačnoj adresi očne klinike u Banja Luci i značete koja vam je najbliža, što može biti značajna informacija prilikom vašeg izbora.
S obzirom na to da je digital marketing sve zasupljeniji i da ga sve veći broj poslovnih lica koristi, uz pomoć pretrage na instagram profilu prikupićete brojne informacije koje se odnose na očnu kliniku u Banja Luci i biće vam lakše da izaberete onu koja vam najviše odgovara. Ovo je jedna velika prednost, u poređenju sa ranijim godinama, kada nismo imali takav pregled svih očnih klinika na jednom mestu.
Sve informacije na jednom mestu uz pomoć digitalnog makretinga
Možemo zaključiti da je internet našao veliku primenu u svim oblastima života. Kako broj njegovih korisnika raste i kako se povećava broj profila na društvenim mrežama, vlasnici biznisa moraju biti u korak sa tim i razvijati svoj brend uz pomoć digitalnog marketinga.
Sa druge strane, benefite od toga imamo svi, i mi prosečni stanovnici jer nam nikada ranije nisu bile dostupne sve informacije na jednom mestu, a sada nas svega nekoliko ključnih reči i klikova deli od njih.
Pročitajte i ovo
- Slike za pozadinu telefona
- 6 načina kako gledati TV na računaru
- Kako Facebook zarađuje novac
- Brzina interneta Speed test