Pisanje bloga i održavanje blog sekcije na sajtu jedna je od najboljih strategija kada želite da izgradite brend i prodate svoje proizvode/usluge. Ne postoji savršen i univerzalan odgovor na pitanje kako da napišete članak koji prodaje.
Međutim, siguran put do kvalitetnog bloga i većih šansi da se vaš marketinški trud isplati skriven je u dobro napisanom, zanimljivom i relevantnom tekstu za vašu ciljnu publiku. Kada tome dodate fotografije, video snimke i druge multimedijalne sadržaje, objava će svakako biti vizuelno privlačnija i atraktivnija za čitanje. Dakle, ako želite da vaši blog postovi prodaju, potrebno je da osigurate da budu visokog kvaliteta i da nude vrednost vašim čitaocima.
Kvalitetan, redovno ažuriran web sajt, koji je optimizovan za pretraživače, moćan je alat za svako poslovanje. Ukoliko svojoj publici i potencijalnim klijentima pružate vredan, informativan i dobro napisan sadržaj, izvesno je da ćete privući veći saobraćaj na svoju web lokaciju, povećati konverzije i pokazati se kao profesionalac u svojoj oblasti.
Bilo da nemate vremena ili ideja kako da blog započnete i vodite, predlažemo nekoliko ključnih saveta za pisanje uspešnih članaka na poslovnom blogu. Pročitajte.
Pišite za svoje čitaoce
Za početak, budite svesni da postovi na blogu, pa i vaš web sajt nisu za vas, već za vaše čitaoce i kupce. Dakle, pišite blog ciljano, odnosno sa namerom da rešite neki problem kupaca, da pružite nove uvide u vašu poslovnu oblast, ponudite korisne savete.
Ukoliko niste sigurni u teme ili jednostavno ne znate šta bi bilo zanimljivo, počnite sa uobičajenim pitanjima koje klijenti postavljaju o vašim proizvodima. Primera radi, ako prodajete vunicu, igle i bavite se pozamanterijom, možete objaviti članak o tome kako izabrati pravu veličinu igala, debljinu konca i slično. Prodavci nakita, s druge strane, mogu napisati članak u kom se detaljno opisuje razlika između pravih i lažnih dijamanata.
Suština je da svaki blog donosi odgovore i nudi nekoliko rešenja za probleme koje vaši kupci mogu imati. Kada jednom pronađu relevantan sadržaj, to je korak bliže do izgrađene veze poverenja i onda i korak bliže do kupovine.
Planirajte svoje postove na blogu
Vremena je uvek malo, posebno kada govorimo o preduzetništvu i vođenju malih firmi. Međutim, šteta je da se ovakva vredna strategija ne iskoristi, posebno kada je pisanje bloga i te kako izvodljivo uz malo planiranja i zakazivanja.
Postoje i alati za pisanje i uređivanje sadržaja koji vam mogu uštedeti vreme kada sednete da pišete. Google Adwords je koristan alat i odličan način da pronađete ključne reči koje ljudi koriste kada traže usluge poput vaše. Poželjno je da naslovi blogova koje kreirate budu zasnovani na njima. Na ovaj jednostavan, ali efikasan način, možete privući saobraćaj na svoju web lokaciju i pokazati drugima šta zapravo radite. Dakle, istražite ključne reči i kreirajte naslove i tekstove koji ih sadrže – Google će to prepoznati i podržati tako što će prikazati vaš blog na višim pozicijama u pretrazi.
Kreirajte kvalitetan sadržaj
Kvalitetan sadržaj na blogu je pouzdan način do izgradnje kredibiliteta vašeg sajta. Kada čitaoci imaju problem i traže rešenje, a onda pronađu u vašim člancima vredne informacije, to će ih podstaknuti da se ponovo vrate na vaš sajt. Šanse da kupuju od vas takođe se povećavaju.
Ako pisanje nije vaša jača strana ili zaista nemate vremena, razmislite o tome da svoje blogovanje prepustite profesionalcu. Profesionalni pisci će kreirati postove na blogu koji će se svideti vašim ciljnim kupcima i takođe će vam pomoći da povećate posao.
Pre nego što pritisnete objavi na svom blogu, zapitajte se da li je to sadržaj koji biste želeli da ljudi povezuju sa vašim poslom. Ako je odgovor ne, poradite na blogu još malo. Još bolje, zamolite za pomoć nekoga ko ima iskustva i oko za detalje. U slučaju da sami pišete blogove, ne zaboravite da angažujete lektora, koji će potpuno doterati vaš tekst i pomoći da ostavite profesionalan utisak.
Dosledno objavljujte članke
Jedno od pitanja koje se javlja kada pokrećete blog jeste i ono o učestalosti objava. Mišljenja su podeljena o tome koliko često treba postavljati članke na sajt. Najbolje je da postavite održiv cilj, odnosno raspored objava kojeg se možete pridržavati.
Dakle, ključ je u doslednosti. Jasno je da nekada nećete imati vremena za pisanje, da možete ostati bez ideje i teme, ili pak da samo ne želite da pišete. (Sa ovim se bore čak i profesionalni blogeri!)
Nemojte biti prestrogi prema sebi ukoliko se desi da propustite svoj raspored za objavljivanje. Umesto da ste pod pritiskom, bolje isplanirajte i obavežite se na raspored koji vam nije previše zahtevan.
Dodatni savet: Kada nemate motivaciju da napišete novi post, poradite na svojim starim postovima. Google “voli” često ažuriranje sadržaja, pa će nagraditi ovaj trud podizanjem posta u pretrazi i samim tim povećati vidljivost vašeg poslovanja.
Razvijte stil pisanja za svoj blog
Blog vaše kompanije je odlično mesto da pokažete svoj brend i date svojim potencijalnim kupcima predstavu o tome ko ste. Smanjite svoje prodajne predloge na minimum i videćete da će ljudi reagovati i verovatno kupovati od vas.
Kako pišete poslovni blog, s namerom da promovišete svoje proizvode, pokušajte da koristite profesionalni ton, a da istovremeno ne budete previše formalni. Takođe, obratite pažnju na dužinu teksta. Po pravilu, postovi na blogu treba da imaju oko 400-500 reči. Ako je vaš blog post dugačak, razmislite o tome da ga podelite na više postova.
Učinite svoje članke interaktivnim i lakim za deljenje
Samo zato što ne dobijate komentare na svom blogu ne znači da ga niko ne čita. Razmislite o svim blogovima i člancima koje ste pročitali. Mnogi ljudi jednostavno ne ostavljaju komentare. Međutim, kako blog raste, sve više ljudi će početi da komentariše. Ukoliko do toga ne dođe, pokušajte da ih podstaknete pozivima na akciju. Pitajte ih za sve savete ili tačke koje ste možda propustili u svom blogu. Izvesno je da ćete dobiti povratne informacije.
Takođe, korisno je da postavite i dugmad za deljenje na društvenim mrežama – iznad ili ispod bloga, kako biste čitaocima olakšali da dele vaše članke. Ovako se podstiče saobraćaj i potencijalno povećavaju konverzije.
Izmerite učinak svog bloga
Ako želite da budete sigurni da vaša web lokacija radi što je moguće bolje, trebalo bi da koristite program za web analitiku. Jedna od najpopularnijih opcija je Google analitika, koja vam može pomoći da pratite učinak vaše web stranice. Još jedna korisna alatka je Google Search Console koja vam daje podatke za koje pretrage se vaši postovi pojavljuju na Google-u. Tako možete dobiti ideje na koje ključne reči treba da ciljate kada ažurirate svoj stari sadržaj.
Budite strpljivi – za razvoj uspešnog bloga potrebno je vreme
Kako budete nastavili da objavljujete više blogova, uvidećete kako čitaoci postepeno otkrivaju vaš sadržaj. Postaće vam jasno koje vrste postova na blogu su najpopularnije, pa ćete tako znati o kojim temama vaša publika voli da čita.
Ipak, imajte na umu da će razvoj vašeg bloga zahtevati vreme, posvećenost i trud. Nemojte očekivati da se vaš blog pojavi na prvoj stranici pretraživača za vaše ciljne reči – momentalno. Biće potrebno da dokažete Guglu da ste pouzdan izvor informacija pre nego što pretraživači mogu da rangiraju vaše stranice. U svakom slučaju, dosledan rad na kreiranju kvalitetnog i relevantnog sadržaja izvesno će dati rezultate u vidu povećane prodaje.